GEIST
SKRÓTY RECENZJI:
SKRÓTY RECENZJI:
"Adam Geist to współczesny Woyzeck (.) Bohater wędruje przez świat w poszukiwaniu własnej tożsamości, jednak każda próba autodefinicji kończy się katastrofą. Geist usiłuje znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytanie: kim jestem? Najpierw rozwiązania szuka w swojej rodzinie, później koleje życiowe rzucają go w różne strony świata. Wszędzie, gdzie się pojawi, pojawia się śmierć, zniszczenie, zepsucie. "Geist" Kany to widowisko oszczędne w wyrazie, ale wyjątkowo sugestywne."
Grzegorz Giedrys
GAZETA WYBORCZA
"Zobaczyliśmy poruszającą opowieść o człowieku, który poszukując sensu życia błądzi po meandrach zła, popełnia zbrodnie, mimo że nieustannie stara się dążyć "do światła". Teatr Kana opowiada jego historię, używając języka pełnego metafor i niedopowiedzeń. Zbudowany bardzo oszczędnymi środkami spektakl pozostawia wrażenie pięknie i mądrze skomponowanego obrazu, którego siłę stanowi prostota i oszczędność."
Magdalena Janowska
GAZETA POMORSKA
".Teatr Kana pokazuje (.) że można stworzyć spektakl poruszający, o dużej sile budowanych emocji, mądry i ważny (.) Opowieść o drodze życia Adama, która staje się zarazem ścieżką, często niezawinionej śmierci, zaczerpnięta została z dramatu "Adam Geist", niemieckiej dramatopisarki Dei Loher (.) Podróż ta została ujęta w niezwykłą formę przestrzenną. Światło odgrywa w tym przedstawieniu konstrukcyjną rolę (...) Zanurzenie w półmroku, oraz przedłużenie i wyolbrzymienie aktorów przez ich cienie, buduje atmosferę odrealnienia, potęguje wrażenie uczestniczenia w podróży do zaświatów, wycieczki po kręgach piekielnych. (.) Warstwa dźwiękowa tego przedstawienia ma w sobie coś hipnotyzującego. Poruszający śpiew Bibianny Chimiak staje się synonimem śmierci, ale również tajemnicy. Głęboka barwa głosu aktorki oraz liryczność śpiewanej pieśni, buduje w widzu ogromne napięcie, budząc skrajne emocje - od niepokoju, aż do wyciszenia (.) spektakl ma w sobie ogromną siłę. Pełen jest niewyjaśnionej duchowości..."
Alicja Rubczak
NOWA SIŁA KRYTYCZNA