10 PAŹDZIERNIKA (PIĄTEK)
18.00-22.00 (co 15 minut jedna osoba) - Let me be the Object of Your Desire | performance Cobragianni.cobra | Teatr Kana | obowiązują wcześniejsze zapisy
19.00 - Female Fonda Fans | performance taneczny Auster and Ulmen | Teatr Kana
19.45 - I gave him an orchid | spektakl Flights of the Escales | Teatr Kana
21.00 - Wykład śpiewany o miłości i pożądaniu. Część 1 | Budyń | Teatr Kana
11 PAŹDZIERNIKA (SOBOTA)
18.00-22.00 (co 15 minut jedna osoba) - Let me be the Object of Your Desire | performance Cobragianni.cobra | Teatr Kana | obowiązują wcześniejsze zapisy
19.00 - Female Fonda Fans | performance taneczny Auster and Ulmen | Teatr Kana
19.45 - I gave him an orchid | spektakl Flights of the Escales | Teatr Kana
21.00 - Wykład śpiewany o miłości i pożądaniu. Część 2 | Budyń | Teatr Kana
WEEKEND_ 100 to spadkobierca i następca projektu OFFenes Berlin - prezentuje młodą, nagradzaną na berlińskim festiwalu 100 Grad BERLIN sztukę teatralno-performatywną, artystów poszukujących nowego/własnego języka scenicznego: eksperymentujących z formą i jednocześnie mówiących o sobie, sprawach młodego pokolenia. W październikowej edycji wyróżnia się tematyczny mianownik: człowiek lub jego cielesna powłoka jako obiekt westchnień, pożądania, miłości. W różnych wydaniach przetestowana zostanie odwieczna fantazja na temat spełnienia w spotkaniu z obiektem naszego pożądania. Temperaturę będziemy podnosić od piątku spotkaniem jeden na jeden z cobragianni.cobra (prosimy o wcześniejsze zapisy), dalej kilkunastominutowy performance taneczny stworzony na wzór kultowego treningu Jane Fondy i magiczną opowieść Sarah Calver o samobójstwie, no może trochę, ale przede wszystkim o miłości i o tym, co jesteśmy gotowi dla niej zrobić.
Podczas performance'u Let me be the Object of Your Desire będzie możliwość komunikacji w języku angielskim i niemieckim, ale nie wymagana jest znajomość języka obcego. Performance Female Fonda Fans odbywa się bez słów, zaś spektakl I gave him an orchid zaprezentowany zostanie w języku angielskim z tłumaczeniem na polski.
Wstęp na wszystkie wydarzenia w ramach W_100 za okazaniem biletu całodniowego (9,99 zł, do zakupienia w Piwnicy Kany).
Na akcję Let me be the Object of Your Desire obowiązują zapisy mailowe lub telefoniczne.
Projekt finansowany jest w ramach Funduszu Współpracy Polsko-Niemieckiej.
LET ME BE THE OBJECT OF YOUR DESIRE
(COBRAGIANNI.COBRA)
Samotnie wchodzisz do pomieszczenia. Przed Tobą aparat fotograficzny. Przed obiektywem u Twoich stóp biały młody mężczyzna. Zadanie dla Ciebie: stwórz ilustrację pożądania. Pozwól mi być obiektem twojej żądzy.
cobratheater.cobra to jednocześnie grupa teatralna, sieć artystów, jak i marka. Grupie Cobra nie chodzi o rozpoznawalny estetyczny charakter pisma, nie chodzi o spójność, ani też o stałe zespoły, nie chodzi o zgodność, lecz raczej o pluralizm, konfrontację, sprzeczności i dokonanie kroku w nieznane. Grupa cobratheater.cobra, założona w roku 2008 w Hildesheim, wciąż się rozrasta. Członkowie grupy są już rozproszeni po całym obszarze krajów niemieckojęzycznych. cobragianni.cobra to solowy projekt z Hildesheim. cobragianni.cobra to Dennis Dieter Kopp.
FEMALE FONDA FANS
(AUSTER and ULMEN)
Fizyczny performance o głodnej, niezmordowanej i seksualnie nienasyconej kobiecie. Połączenie archetypu pani domu z mającą obsesję na punkcie zdrowia i fitnessu kobietą z lat 80-tych. Fizyczność oparta na filmie Trening dla zaawansowanych Jane Fondy z roku 1982. Portret głodnej kobiety. Jednocześnie opiekuńcza i kochająca osoba płci żeńskiej, obsesyjnie skupiona na zdrowiu i fitnessie kobieta, jak i nadmiernie podniecona zmysłowa i seksualna istota ludzka. Jej perfekcjonizm jest wyczerpujący. Jednocześnie zdaje się być uwodzicielska i fascynująca, a zarazem odpychająca i zdystansowana. Female Fonda Fans to spektakl nagrodzony przez jury i po raz pierwszy pokazany na festiwalu performatywnym NOTfestival w Kopenhadze we wrześniu 2013. Od tego czasu grany był wielokrotnie w Kopenhadze, Halmstad, Son, Berlinie, Zurychu.
Zespół powstał we wrześniu 2013 roku, starając się osadzić swoje roztańczone stopy w Kopenhadze i rozciągać kończyny jak najdalej, żeby sięgnąć poza jej granice. Nasze pragnienia to zabawa, odświeżanie i odnawianie. Ciekawość odkrywania różnych zainteresowań. AUSTER and ULMEN wewnątrz dowcipnego wszechświata, gdzie wszystko jest dozwolone, stwarza atmosferę swawolnej lekkości połączonej z odrobiną ostrej prowokacji.
I GAVE HIM AN ORCHID (PODAROWAŁAM MU ORCHIDEĘ)
I said I am sorry I was weird with you but I had a difficult childhood
Powiedziałam, że mi przykro; że całe to dziwne zachowanie to dlatego, że miałam trudne dzieciństwo
koncepcja i wykonanie: Sarah Calve
dramaturgia i spojrzenie z zewnątrz: Carolina Orteg
tłumaczenie i napisy: Mateusz Fafinski
Specjalne podziękowania dla: Teatru Kana, Sophiensaele i Lary Hermann, English Theatre Berlin, Theater Haus Mitte, Jenny Ever, Leonardo Gonzaleza, Demi Nandhra Ivan, Roryego, Alexandra i wszystkich, którzy podzielili się ze mną lub pozwolili mi podsłuchać swoje historie. I dziękuję ci Sarah, że żyłaś.
I gave him an orchid jest spojrzeniem na złamane serca teraz i w przeszłości. W 1885 roku Sarah Henley skoczyła z mostu bristolskiego. Przeżyła. W 2014 roku Sarah mówi o tym i o innych rzeczach, które skłaniają nas do skoku. To nie jest sztuka o samobójstwie (no, może trochę), lecz raczej o miłości i o tym, co dla niej robimy.
Sarah Calver jest brytyjską performerką, autorką i reżyserką teatralną, obecnie mieszka i tworzy w Berlinie. Uczyła się fachu w Lecoq i The Central School of Speech and Drama. Współtworzyła i występowała z różnymi zespołami, w tym The National Theatre, The Old Vic, Blind Summit, Fevered Sleep, Offstage, Tangled Feet, Made in China, Moving Dust, Gecko, The Wooster Group i Faboulus Beast. Wśród opublikowanych prac: Twelve Miles from Nowhere (finalistka Writers Guild Award UK), Piswer (Pulse Festival 2013) i I gave him an Orchid (zwycięzca 100. nagrody jury Sophiensaele).
Carolina Ortega jest wenezuelską autorką, dramaturgiem i reżyserką tworzącą i mieszkającą w Berlinie. Studiowała na University of London (BA z literatury angielskiej i creative writing) i uczyĹa się w Royal Academy of Dramatic Arts (Londyn), LISPA i SMASH Berlin. Reżyserowała przedstawienia w Tangram Theatre Company, RADA i Changelight Theatre (Londyn), Idreman (Amsterdam) i Scandus Maximus (Sztokholm); była także opiekunką programową na CASA Latin American Theatre Festival. Jako autorka przedstawiaĹa swoje prace w RADA, 17% Festival i w spółdzielni dramaturgów GRAFT. Jako dramaturg i asystent literacki pracowała w Red Lion Theatre (Londyn) i Bush Theatre (Londyn), gdzie była także producentem kreatywnym. Obecnie pracuje wraz z teatrem Flight of the Escales, a także współpracuje z Suite 888 Collecitve (Real World) i artystą Antonem Unai (Caligula).
Mateusz Fafinski jest polskim tłumaczem, autorem i poetą. Studiował na Uniwersytecie w Poznaniu, University of Leeds, Frooskaparsetur Fooroya i na Humboldt Universitaet zu Berlin. Tłumaczył między innymi prace Roberto Saviano, Dylana Thomasa, Simona Schamy, Piper Kerman i Stephena Taltyego. Współprowadzi dom wydawniczy Roland Press. Mieszka i pracuje w Berlinie.
Flight of the Escales jest międzynarodowym kolektywem teatralnym. Założony przez Sarah Calver (Wielka Brytania), Marie Filippi (Francja) i Carolinę Ortegę (Wenezuela) ma służyć jako miejsce spotkań, wymiany idei, umiejęności i praktyk, a także jako miejsce, gdzie można tworzyć zarówno dla siebie jak i dla międzynarodowej publiczności. Interesuje nas dobre, solidne snucie opowieści: teatralne i ludzkie, heroiczne i proste. Ufamy twórcy i publiczności. Wierzymy we współpracę i w sztukę.
WYKŁAD ŚPIEWANY O MIŁOŚCI I POŻĄDANIU. CZĘŚĆ 1 i 2
Budyń
Solowa twórczość Jacka Szymkiewicza jest już na stałe wpisana w annały współczesnej muzyki polskiej i będzie tego już tylko więcej i więcej. Natomiast radość towarzysząca za każdym razem, kiedy odsłania przed nami swoje kolejne oblicze, jest zapisana w tysiącach wstrzymanych oddechów, które mogły poznać go już między innymi jako autora tekstów teatralnych i opowiadań (pod pseudonimem Grawer), saksofonistą porywającego do tańca zgromadzonych, by słuchać Stachury (w duecie Babu Król jako nieopisany BABU DANCE MISSION), czy wiele innych. Napisać, że nie boi się żadnych wyzwań to jak stwierdzić, że kto nie słyszał go jeszcze na żywo, musi to zrobić. Posłuchajmy więc przez dwa wieczory tego, co ma nam do przekazania na tak istotne i - wydawałoby się - już opisane i przemyślane tematy.