22-24 listopada OKNO - ZBLIŻENIA. SPOTYKANIE TEATRU. DEKONSTRUKCJA TRADYCJI. TEATR PIEŚNI KOZŁA.
Projekt OKNO-ZBLIŻENIA. SPOTYKANIE TEATRU jest kontynuacją festiwalu Spotkań Teatralnych OKNO, który obecnie przyjął formułę realizowanych kilka razy w roku tematycznych spotkań. W roku 2013 wspólnym hasłem projektu jest pojęcie DEKONSTRUKCJI odnoszące się zarówno do poszukiwań formalnych, jak i sposobu konfrontowania się z rzeczywistością zewnętrzną oraz z własnymi, wewnętrznymi uwarunkowaniami. Spotkanie I dotyczyło "dekonstrukcji myśli" (Teatr Porywacze Ciał z Poznania), Spotkanie II "dekonstrukcji formy" (Teatr Akhe z Petersburga). Spotkanie III "dekonstrukcji nowoczesności" (Teatr OM2 z Tokio). Spotkanie IV to "dekonstrukcja tradycji" - spotkanie z Teatrem Pieśń Kozła z Wrocławia.
Warsztaty teatralne - prow. Grzegorz Bral
GRZEGORZ BRAL - reżyser, pedagog, aktor. Współzałożyciel i dyrektor artystyczny Teatru pieśń Kozła, prezes Stowarzyszenia Kultury Teatralnej pieśń Kozła, Dyrektor artystyczny Brave Festival przeciw wypędzeniom z kultury, prezes organizacji charytatywnej Rokpa Polska, którą założył wraz z Anną Zubrzycki. Był dyrektorem artystycznym Teatru Studio w Warszawie w latach 2010-2012. Od 2012 r. prowadzi utworzoną przez siebie szkołę aktorską w Londynie pn. London School of Performing Arts Practices. Studiował filologię polską na Uniwersytecie Gdańskim, Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie i na Uniwersytecie Wrocławskim. Był studentem psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i teatrologii warszawskiej Akademii Teatralnej. W latach 1987-1992 związany był z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Utworzony przez Grzegorza Brala Teatr pieśń Kozła stał się jednym z najciekawszych i najbardziej znaczących przedstawicieli nowej polskiej awangardy teatralnej ostatnich lat. Jego spektakle powstają podczas długiego okresu poszukiwań, każdemu kolejnemu projektowi artystycznemu towarzyszy nowa technika treningu aktorskiego.
Za swoją pracę artystyczną Grzegorz Bral otrzymał szereg nagród, m.in. Honorową Odznakę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, SCOTSMAN FRINGE FIRST 2004 oraz HERALD ANGEL 2004 (za spektakl Kroniki obyczaj lamentacyjny). W 2009 roku jego zespół aktorski został nominowany do XII Europejskiej Nagrody Teatralnej w kategorii Nowe rzeczywistości teatralne. Podczas Fringe Festival 2012 w Edynburgu spektakl Pieśni Leara w reżyserii Grzegorza Brala zdobył m. in. nagrodę Fringe First, najstarszą i najważniejszą nagrodę Festiwalu przyznawaną przez dziennik The Scotsman najbardziej nowatorskim festiwalowym projektom. Ponadto podczas festiwalu spektakl uhonorowany został nagrodą HERALD ARCHANGEL oraz MUSICAL THEATRE MATTERS AWARDS. Pieśni Leara zajęły również 1. miejsce w rankingu wszystkich spektakli teatralnych wystawianych w Edynburgu prowadzonym przez The List oraz nominację do Total Theatre Award.
Ważnym elementem aktywności zawodowej Grzegorza Brala jest działalność edukacyjna. Wraz z zespołem Teatru pieśń Kozła stworzył unikalną technikę koordynacji. Swoją pracą pedagogiczną i corocznie organizowanymi warsztatami przyciąga aktorów oraz reżyserów z całego świata. Wielu artystów inspiruje się jego autorską techniką koordynacji. Siedem z piętnastu szkół aktorskich w Wielkiej Brytanii włączyło jej elementy do swoich programów. Grzegorz Bral prowadzi aktywną działalność warsztatową na całym świecie, a także uczy technik aktorskich na studiach MA in Acting, prowadzonych przez Teatr pieśń Kozła we współpracy z Manchester Metropolitan University (do 2012 roku), obecnie z Rose Bruford College oraz w London School of Performing Arts Practices.