Zachodniompomorska Offensywa Teatralna
KONTRAPUNKT 2013:
ZACHODNIOPOMORSKA OFFENSYWA TEATRALNA
Zachodniopomorska OFFensywa Teatralna została powołana przez 11 teatrów województwa zachodniopomorskiego. Poprzez wspólne działanie chcą one promować realizowane tu niezależne działania artystyczne i kulturalne, a także prowadzić wspólne działania edukacyjne.
Skupienie tak dużej liczby teatrów offowych, z których większość zaznaczyła już swoją obecność na kulturalnej mapie Polski zdobywając liczne nagrody na prestiżowych festiwalach, jest ewenementem na skalę kraju - pokazuje to jak znaczący jest potencjał kulturotwórczy naszego regionu. Kilkudziesięciu artystów, siedem działających aktywnie ośrodków teatralnych, sześć festiwali o charakterze ogólnopolskim i międzynarodowym, realizowane cyklicznie, w ramach strategicznych programów projekty edukacyjne, międzynarodowe wymiany młodzieżowe, obecność wolontariuszy EVS z kilku różnych krajów Europy, a także z Azji i Stanów Zjednoczonych. Widzami organizowanych przez członków ZOT wydarzeń kulturalnych jest ok. 20 000 widzów, uczestniczy w nich ok. 1000 artystów z całego świata, rocznie realizowanych jest również ok. 10 premier teatralnych.
Konsolidacja tych grup (przy zachowaniu niezależności artystycznej) stanowi o sile tego środowiska i może zaowocować bardzo cennymi działaniami w dziedzinie kultury.
Zachodniopomorska OFFensywa na Kontrapunkcie
"Zachodniopomorska OFFensywa na Kontrapunkcie" to wydarzenie artystyczne, zaplanowane w ramach Festiwalu Kontrapunkt, które będzie miało charakter mini-festiwalu. Zaplanowanych zostało 8 prezentacji (teatralnych, muzycznych, performatywnych) w wykonaniu zespołów reprezentujących ZOT. Wydarzenie ma na celu promocję tych grup oraz ich spektakli zarówno wobec szczecińskiej publiczności jak również artystów i gości festiwalu Kontrapunkt. Jednocześnie będzie ono również promowało wspólną inicjatywę tych teatrów oraz ich dalsze plany i projekty artystyczne. Ponadto w ciągu całego 2013 roku w Teatrze Kana odbywać się będą niezależne spotkania z poszczególnymi grupami tworzącymi ZOT, połączone z szeroką prezentacją ich dorobku i działalności.
http://www.kontrapunkt.pl/
13. kwietnia (sobota)
17:00
TEATR KRZYK [Maszewo] - spektakl "Osad"
wstęp 5 zł/ Teatr Kana
18:30
POMARAŃCZE W UCHU NA SKARPIE BEZ KARTKI [Goleniów] - spektakl "Najmniejszy Klaun w Wiosce"
wstęp wolny/ Piwnica Kany
20:30
TEATR ABANOIA [Szczecin] - spektakl "Fitness"
wstęp 5 zł/ Teatr Kana
21:00
LESJA. INCOGNITO [Goleniów] - koncert
wstęp wolny/ Piwnica Kany
22:30
TEATR NA CHWILĘ [Gryfino] - spektakl "Konwent - spotkanie tematyczne"
wstęp 5 zł/ Teatr Kana
14. kwietnia (niedziela)
16:00
TEATR W KRZYWYM ZWIERCIADLE [Stepnica] - spektakl "RTG"
wstęp 5 zł/ Teatr Kana
18:00
TEATR 6 I POŁ [Gryfino] - spektakl "Nieśmiertelność raka"
wstęp 5 zł/ Teatr Kana
20:00
TEATR BRAMA [Goleniów] - spektakl "Próba celu"
wstęp 5 zł/ Teatr Kana
OPIS WYDARZEŃ
OSAD
Poszukiwanie w sobie postaw niezależnych to nie grymas chwili, ale rzetelny i szczery codzienny trud zderzania się z własnym niepokojem o czasy, w których zanikają artystyczne i ważne społecznie manifesty. Odsłanianie w sobie pamięci, a także pochłanianie tajemnicy zespołowości na podstawie ostatnio przeżytych lat, upominają się o rzetelność i uczciwość względem tych wszystkich, którzy swoją postawą i determinacją zasługują na szacunek i grupowe przywoływanie. To ostatnie głośniej wybrzmiewa, kiedy staje naprzeciw korporacyjnym wpływom, wszelkim racjom uznanym i uprawomocnionym, artystycznemu upupieniu, sztucznym okrzykom, czy ułudzie wyniesionej z dwóch dekad przeżartych przez zawiesiny ciał stałych (siatka matka wiąże resztę) w wyniku działania sił bezwładności (obecna klasa polityczna, etc).
reżyseria: Marek Kościółek
scenariusz, Scenografia: Zespół
muzyka: Tomasz Litra
światła: Szymon Lewiński
występują: Anna Giniewska, Marcin Pławski, Mateusz Zadala, Patryk Stolarz, Szymon Lewiński, Tomasz Litra Oraz Mariusz Bolałek
premiera: 3 grudnia 2012 na scenie Teatru Ósmego Dnia w Poznaniu
TEATR KRZYK
Grupa powstała w roku 2002. W ciągu dekady wytworzyła własny niezależny język teatralny. Swoje spektakle prezentowała na wielu ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach teatralnych. Zdobyła uznanie krytyków swoją bezkompromisowością i mocnym, autorskim charakterem wypowiedzi. Uczestniczy w wielu akcjach społecznych i kulturalnych, organizuje festiwale dla niezależnych grup teatralnych. Głównym celem działań Teatru jest prowadzenie i upowszechnianie działalności edukacyjnej, społecznej i kulturalnej, a w szczególności teatralnej, a także wspieranie aktywności obywateli - w głównej mierze tych wykluczonych. Środowisko, w obrębie którego działa Teatr, stanowi przede wszystkim młodzież mająca utrudniony dostęp do dóbr kultury, przede wszystkim ze względów finansowych i ze względu na miejsce zamieszkania. Najważniejszymi inicjatywami kulturalno-społecznymi Krzyku są: Ogólnopolskie Spotkania Młodego Teatru "Krzykowisko" i Ogólnopolska Biesiada Teatralna "Wejrzenia". Krzyk współpracuje m.in. z artystami z Ukrainy, Czech, Niemiec, Norwegii, Rosji, Azerbejdżanu oraz Albanii. Inicjuje wyprawy teatralne do krajów bałkańskich oraz Europy Wschodniej. Wyróżnikiem Krzyku są opracowane według własnej metody warsztaty, które nacechowane są przede wszystkim pracą zespołową, energią oraz dużą intensywnością. Krzyk często manifestuje, czego wyraz daje w autorskich przedstawieniach, które grane są najczęściej po kilka lat. Obecnie jednym z ważniejszych działań maszewskiej grupy jest powołana do życia wspólnie z innymi podmiotami teatralnymi z regionu Zachodniopomorska OFFensywa Teatralna.
NAJMNIEJSZY KLAUN W WIOSCE
Inspiracją była dla Nas encyklopedyczna notatka o tym, kim jest Klaun, służy nam też ona jako opis spektaklu. W spektaklu zblazowany klaun opowiada historie z życia wzięte, kropla po kropli wyjęte ze społeczeństwa, i jak to klaun, ironizuje opowiadając na ich temat.
Klaun (ang. clown) - artysta komediowy występujący najczęściej w cyrku. Wyróżnia się specjalnym makijażem, w którym dominuje biel i czerwień. Klauni nie mówią podczas występów. Co najwyżej wydają dźwięki odzwierciedlające nastrój niebędące słowami. Bardzo ważną rolę odgrywa mimika. Biały puder pokrywający całą twarz, szminka wykraczająca poza usta i rumieńce pozwalają dostrzegać niewerbalne przekazy nawet tym widzom, którzy siedzą na odległych miejscach. Inne cechy to strój, którego charakterystyczne elementy to: groteskowo duże buty oraz luźne lub w inny sposób niedopasowane ubranie, sztuczny nos w kształcie czerwonej kuli jakby miał katar. Może być maleńki kapelusik z kwiatkiem na długiej antence. Peruka lub sztuczna łysina. Całe ubranie powinno składać się z wielu jaskrawych kolorów. Może być jednolitym kombinezonem imitującym ogromny brzuch i uda. Skecze klaunów stanowią zwykle przerywnik głównego przedstawienia. Zawierają one najczęściej elementy slapstickowe i wymagające zdolności akrobatycznych.
Występują:
Michał Stempkowski jako Klaun Bruce
Karol Barcki jako służący Alfred
Dominik Nyczak jako opiekun basenu
POMARAŃCZE W UCHU NA SKARPIE BEZ KARTKI
Grupa teatralna, która powstała w lutym 2006 roku w Goleniowie z inspiracji Teatru Brama, założona przez ówczesnych licealistów, od początku poszukiwała własnego stylu wypowiedzi. Od samego też początku oprócz tworzenia własnych produkcji, byli zaangażowani w pomoc przy organizacji różnych wydarzeń powiązanych z kulturą, nie tylko w rodzimym Goleniowie, ale także innych miastach Polski. W roku 2011 grupa zaczęła aktywnie działać także na terenie Poznania, rok później zorganizowali dwie edycje swojego autorskiego festiwalu. Obecnie współtworzy Ligę Teatru Studenckiego, która ma na celu zaktywizowanie ruchu studenckiego do większej działalności na rzecz kultury i własnej wypowiedzi, a także wzbogacać ofertę kulturalną miast (teatry należące do Ligi będą kilka razy w miesiącu spotykać się i grywać w wybranych przez siebie miejscowościach). Są bezkompromisową grupą teatralnych buntowników, zanurzonych w żywiole groteski i absurdu - parodystyczną, autoironiczną, z "nieudaczności" czyniącą nową jakość. Swój twórczy stan umysłu definiują w następujący sposób: "Grotowski... nie żyje! Stanisławski... nie żyje! Meyerhold... nie żyje! Kantor... nie żyje! I my też się źle czujemy!"
FITNESS
Kobieta z głową psa. Kobieta zawstydzona. Kobieta pognieciona. Kobieta z papieru, plasteliny, wody. Kobieta cała z rozwartych ust. Uległa i przyległa, wyzywająca i wyzwana. Tańcząca, rodząca fantazje pełne kłamstw. Kobieta przed ołtarzem. Superbohaterka w grze. Spektakl "Fitness" powstał na podstawie rozmów wszystkich osób tworzących Teatr Abanoia. Rozmów kobiet i mężczyzn o kobietach. Nasze dyskusje trwały bardzo długo, przechodziły różne etapy, dojrzewały wraz z nami, aż zarysowały postać kobiety, o której zdecydowaliśmy się opowiedzieć. Z tej inspiracji powstał tekst napisany przez reżysera Konrada Pachciarka, rozwijany i dopełniany na próbach poprzez improwizacje. Wszystkie elementy spektaklu kształtowały się we wspólnej pracy. Lepimy naszą bohaterkę z osobistych doświadczeń, z własnych ciał, lęków, pragnień, kompromisów, z wielkich i małych słów, z naszych kolorowych szmatek.
tekst i reżyseria: Konrad Pachciarek
choreografia: Barbara Tereszko
występują: Joanna Olejniczak, Katarzyna Mazurkiewicz, Elżbieta Pożarycka, Kaja Kleśta, Aleksandra Zielińska, Paula Jarmołowicz, Olga Tabińska
premiera: 19.11.2011 r. na scenie Ośrodka Teatralnego Kana w Szczecinie
Nagrody:
II nagroda na V Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym w Scenie "i" w Krakowie, październik 2012 r.
Główna nagroda Perełka na Ósmych Ogólnopolskich Spotkaniach Teatrów Coś-chcących COŚ w Żninie, czerwiec 2012.
Wyróżnienie jury młodzieżowego na Ósmych Ogólnopolskich Spotkaniach Teatrów Coś-chcących COŚ w Żninie, czerwiec 2012.
Grand Prix XI Ogólnopolskiego Przeglądu Teatrów Niesfornych GALIMATIAS 2012 organizowanego przez Teresiński Ośrodek Kultury w Teresinie, kwiecień 2012.
Główna nagroda na III Festiwalu Młodości Teatralnej ŁAKNIENIA w Goleniowie, marzec 2012.
Trzecie miejsce na IV Ogólnopolskich Spotkaniach Młodego Teatru KRZYKOWISKO 2012 "Czas Kobiet" w Maszewie, marzec 2012.
TEATR ABANOIA
Teatr Abanoia istnieje od 2004 roku jako projekt autorski o charakterze eksperymentalnym. Zespół aktorski liczy około 10 osób, uczących się, studiujących i pracujących. Grupa w swojej pracy ma na celu rozwój świadomości tworzących ją uczestników oraz wyrażanie siebie poprzez formy performatywne, głównie spektakle teatralne, które to są autorskimi wypowiedziami. Istotnym warunkiem uczestnictwa w Abanoi jest m.in. pełne zaangażowanie ze strony aktora oraz gotowość do pełnienia funkcji animatora kultury w ramach projektów realizowanych przez zespół. Teatr prowadzi systematyczną całoroczną pracę warsztatową, dzięki której wypracował własny system kształtowania aktora, ewoluujący wraz z rozwojem zespołu. Nieodłączną częścią pracy Abanoi jest aktywność społeczna, jak również animacja stworzonego przez siebie Centrum Kultury Manuartefaktura w Szczecinie, które jest przestrzenią otwartą dla osób zainteresowanych współpracą w nurcie artystycznym i społecznym. Ponadto od sześciu lat jest głównym organizatorem ogólnopolskiego festiwalu teatrów amatorskich SOFFT w Szczecinie.
LESJA. INCOGNITO
"Incognito" to autorska propozycja Lesji (znanej z folkowego zespołu Lesja i Muzyky), która zaprosiła do tego eksperymentu znajomych muzyków. Nieznana jak dotąd, a przy tym refleksyjna i ujmująca kompilacja ukraińskiej kobiecej wrażliwości z żywiołowością i kreatywnością męskich muzycznych brzmień daje efekt ciekawej i wciągającej podróży. Co z niej wyniknie? Samo określenie jej "Incognito" wprowadza nas w stan tajemnicy. Możemy spróbować poodkrywać ją razem z nimi. Czego się możemy spodziewać? Zapewne szczerości i ważnych słów, które wybrzmiewają w ukraińskiej poezji śpiewanej głosem niesprecyzowanym i niedookreślonym. Jeśli jeszcze nałożymy na to swingujące, wibrujące rytmy jazzowe, to może się okazać, że właśnie ta dyskretna podróż odsłania przed nami harmonię, o którą w dzisiejszych czasach tak trudno.
KONWENT - SPOTKANIE TEMATYCZNE
Spektakl, oparty na wierszach Mirona Białoszewskiego oraz własnych tekstach zespołu jest w zabawny, przerysowany i groteskowy sposób obrazuje temat konwencji i wzorów zachowań obecnych w naszej kulturze. Analizuje różnorodne wzorce zachowań - od konwencji budowania relacji interpersonalnych po konwencje kultury masowej. Obnaża schematy, zadaje pytanie o wartości i o naszą - widzów - "świadomość uczestniczącą". Pokaz premierowy odbył się 18 sierpnia 2012 roku na 42 edycji festiwalu Fama w Świnoujściu, gdzie otrzymał Wyróżnienie i tytuł Laureata Festiwalu w kategorii teatr. Wyróżnienie zostało przyznane za wysoki poziom prezentacji premierowego spektaklu. Spektakl zdobył też I Nagrodę na V Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym w SCENIE "i" w Krakowie.
Miron Białoszewski "Usięwodzenie siedzenie"
siedzeniowości
kopią mię w kostkę pod sto.
myślą, że to nogi me
bla
mówią przepraszam (y)
a ja mówię że to nie ja
a wię że to ja
y prze y pra
yyy
Teatr Na Chwilę
Teatr Na Chwilę powstał w marcu 2012 roku. Jest studenckim teatrem niezależnym funkcjonującym na terenie miasta Gryfino. Założycielami i aktorami teatru są Natalia Nikonowicz, Ewa Chmielewska, Paweł Kubicki i Dominik Smaruj - byli aktorzy Teatru UHURU. Aktorzy do tej pory prezentowali się na scenach takich teatrów i festiwali jak m.in. Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu, Instytut Jeżego Grotowskiego we Wrocławiu, Łódzkie Spotkania Teatralne, Festiwal FAMA w Świnoujściu, Zero Budget Festival we Wrocławiu, oraz za granicą - Irlandia, Francja, Niemcy. Są też laureatami licznych nagród.
Teatr ma w repertuarze dwa spektakle: "Cielsko" i "Konwent - spotkanie tematyczne". Poza tym realizuje także autorski projekt performatywny pod nazwą "ARTEmedida - sztuka na miarę", w ramach którego zrealizowane zostały dwa działania: "Wystarczy usiąść wygodnie" i "Końce Świata".
RTG - ROLAND TOPOR GAMES
Spektakl Roland Topor Games jest artystyczną wariacją na temat twórczości francuskiego pisarza Rolanda Topora, znanego z szokującej groteski, makabreski i czarnego humoru. RTG zaprasza do szaleńczej gry toczącej się w surrealnym świecie nonsensów. Miejscu gdzie konwenanse, tabu znikają, uwalniając tym samym niepohamowaną wyobraźnię, która zostaje wyprowadzona na manowce. Jednakże ten dziwny, nierealny i makabryczny obraz, umieszczony gdzieś poza normalnością, paradoksalnie porusza tematy jak najbardziej istniejące w świecie rzeczywistym. Bo czym tak naprawdę jest normalność? Jakimi wskaźnikami można ją zmierzyć i czy w ogóle zmierzyć się da? A jeśli owe istnieją, to czy są sprawiedliwe i adekwatne dla każdego człowieka.? Sesja RTG wprawia w ruch toporową karuzelę, której wariacki wir wciąga w zniekształcone ramy codzienności. Scenariusz powstał na podstawie twórczości Rolanda Topora, jego opowiadań, tekstów, grafik i rysunków.
reżyseria: Michał Krzywaźnia
muzyka: Michał Wojtarowicz
występują: Kinga Bińkowska, Ewa Borawska, Elżbieta Dziedzic, Jacek Grzelak, Michał Wojtarowicz
premiera: kwiecień 2012 r.
Nagrody:
Główna nagroda - Perełka na Ósmych Ogólnopolskich Spotkaniach Teatrów Coś-chcących COŚ w Żninie, czerwiec 2012
Talent za muzykę do spektaklu "RTG - Roland Topor Games" dla Michała Wojtarowicza na Ósmych Ogólnopolskich Spotkaniach Teatrów Coś-chcących COŚ w Żninie.
Główna Nagroda na VII Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Ogródkowych Częstochowa, sierpień 2012r.
Tytuł Laureata Festiwalu w kategorii Teatr oraz Wyróżnienie podczas 42 FAMY, sierpień 2012r.
II miejsce podczas XVIII Zgierskich Spotkań Małych Teatrów SŁODKOBŁĘKITY 2012r. (I miejsca nie przyznano).
Nagroda główna przyznana przez Leszka Karczewskiego (kierownik Działu Edukacji Muzeum Sztuki w Łodzi, adiunkt w Instytucie Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego) podczas festiwalu SPOTKANIA 2012 r., Łódź, październik 2012, festiwal organizowany był przez Fundacje Łódzkie Spotkania Teatralne
TEATR W KRZYWYM ZWIERCIADLE
Powstał w 2007 roku przy Gminnym Ośrodku Kultury w Stepnicy. Skupia wokół siebie młodych artystów, studentów i osoby pracujące. Stepnicki Teatr jest laureatem wielu prestiżowych nagród na ogólnopolskich festiwalach teatralnych. Zajmuje się również edukacją artystyczną społeczności lokalnej prowadząc projekty edukacyjno - artystyczne. Teatr co roku organizuje Letnią Akademie Teatralną, której efektem jest spektakl plenerowy pokazywany w portowej części Stepnicy, jak i w innych miastach Województwa Zachodniopomorskiego.
NIEŚMIERTELNOŚĆ RAKA
Roberto Zucco jest seryjnym mordercą. Ale Zucco nie zabija z konieczności czy z pasji. Nie jest ani zbrodniarzem, ani mścicielem. "Jestem normalnym, rozsądnym chłopcem. Nigdy nie rzucałem się w oczy [...] Nie jestem bohaterem. Bohaterowie są zbrodniarzami."
Spektakl inspirowany życiem prawdziwego seryjnego mordercy Roberto Succo, który w latach 1981-88 zamordował co najmniej pięć osób (szacuje się, że było znacznie więcej) na terenie Włoch, Francji i Szwajcarii. Nie doczekał procesu, popełnił samobójstwo.
To pierwszy projekt sceniczny duetu Claire Varga /Krzysztof Gmiter
Claire Varga - francuska aktorka i reżyserka, absolwentka Schauspielschule Charlottenburg w Berlinie oraz wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Lumiere Lyon 2. Od 2008 roku aktorka w Uckermärkische Bühnen Schwedt (Niemcy); od 2012 roku rezyduje i tworzy również w Polsce.
Krzysztof Gmiter - aktor, lider teatru 6 i PÓŁ; tancerz w teatrze tańca Ego Vu; uczestnik wielu projektów teatralnych i tanecznych w kraju i za granicą. Współpracował m.in. z Teatrem Kana czy Teatrem Novogo Fronta z Czech.
scenariusz na podstawie "Roberto Zucco" Bernarda-Marie Koltesa.
reżyseria: Claire Varga
muzyka: Atilla Varga
multimedia: Piotr Ostrowski
technika: Krzysztof Nowak
w roli Roberto Zucco: Krzysztof Gmiter
TEATR 6 I PÓŁ
Teatr 6 i Pół działa w Gryfinie przy Miejskim Domu Kultury. Przez blisko 10 lat istnienia wypracował swój własny styl. Na scenie aktorów interesuje przede wszystkim wiarygodność - nawet jeśli opowiadana jest najbardziej niewiarygodna historia. Ich siłą jest zespołowy, wspólny charakter pracy nad spektaklami, których ważnym składnikiem jest ruch sceniczny.
Teatr jest dla nich miejscem spotkania drugiego człowieka, opowiedzenia mu o sobie, o rzeczywistości widzianej ich oczami. Grupę tworzy młodzież gimnazjalna, licealna i studenci. Zespół regularnie prowadzi warsztaty z techniki improwizacji oraz świadomości ciała aktora, jako podstawowego narzędzia scenicznego. Teatr 6 i Pół jest współorganizatorem licznych akcji ulicznych, performatywnych i happeningowych oraz Międzynarodowego Festiwalu SZTUKOWANIE "Zderzenie Sztuk i Kultur".
PRÓBA CELU
Aktorzy Teatru Brama, wyjątkowo pragną zaprosić Szanowną Publiczność tym razem - nie na spektakl - lecz na swoją próbę.
Zostaną Państwu zaprezentowane fragmenty scen, tak zwane: początki nowych myśli - od których przecież wszystko może się zacząć...
Chcielibyśmy przybliżyć nasz proces pracy nad spektaklem. Tworzenie to dawanie... następnie odrzuca się wiele idei, nawet te, które były motywem do stworzenia przedstawienia.
My chcemy pokazać Wam i sobie - kolejny początek, bo życie to ciągłe zaczynanie od nowa..
aktorzy: Aleksandra Nykowska, Anna Rynkiewicz, Piotr Nykowski, Marcin Styborski, Jenny Crissey, Alexander Gavras
TEATR BRAMA
Teatr Brama ze swoją działalnością artystyczną jest obecny od 1996 roku, tworząc dziś znany w Polsce, niezależny teatr alternatywny. Przez ten czas w działaniach Bramy brały udział tysiące osób zaangażowanych w rozwój teatru alternatywnego w kraju, promocji teatru, działań teatralnych i edukacji artystycznej społeczności lokalnej. Siedziba teatru znajduje się w Goleniowie, gdzie zrealizowanych zostało wiele spektakli i projektów artystycznych, które prezentowane były w Polsce i na świecie, zdobywając uznanie na prestiżowych festiwalach. Przez wiele lat funkcjonowania Bramy udało się stworzyć w Goleniowie tętniące życiem środowisko teatralne. W 2011 roku władze Goleniowa przekazały budynek goleniowskiego amfiteatru na stałą siedzibę na potrzeby Stowarzyszenia. Znaną w całej Polsce inicjatywą kulturalną Teatru są, mające już jedenaście edycji, Goleniowskie Spotkania Teatralne BRAMAT, na który przyjeżdżają najwybitniejsi artyści związani z nurtem alternatywnym z całej Polski oraz zagranicy.