Beckett w swoim dramacie wykreował absurdalne sytuacje skrajnego oczekiwania w świecie, gdzie w zasadzie ruch zanikł kompletnie. Świat, w którym jedyną składową jest trwanie wyczerpującej wieczności.
W świecie, gdzie wolność, rozwój lub nagły sukces jednostki jest naturalny, czekanie oznacza brak zainteresowania lub nawet bezwładność. A jednak nie możemy tego uniknąć. Czekanie wkrada się w nasze życie osobiste, w naszą codzienność. Czekamy.
Ale tak właściwie to, na co czekamy? Na co czeka każdy z nas?
Gdzie zaczyna się stagnacja jednostki, a gdzie nasz byt przepada w niemocy politycznej, społecznej ignorancji czy świadomego odrzucenia. W którym momencie marazm wywołany czekaniem zaczyna nas uwierać? I czy jest możliwy w tym całym letargu moment przełomu, swoistego katharsis?
W oczekiwaniu jesteśmy sami.
Jesteśmy zmuszeni do mierzenia się z tym stanem w samotności. Najlepsze, co może nas spotkać, to wytrącenie spowodowane drugą osobą. W czekaniu łatwo się zgubić, topiąc się w marzeniach lub snach na jawie. Inni stają się wtedy carte blanche, na których swobodnie projektujemy nasze fantazje, prowokowane naszą bezczynnością, uśpieniem umysłu.
Collective Little:interferencje - członkowie grupy poruszają się między Bytomiem a Monachium. Razem pracują od trzech lat i prężnie działają na światowym rynku sztuki teatru tańca. Ich cechą charakterystyczną jest łączenie dwóch języków – niemieckiego oraz polskiego, a także wykorzystywanie różnych form ekspresji cielesnej.
Ich pierwszy spektakl Heimsuchung/Nawiedzenie (2012) oparty na twórczości Brunona Schulza był prezentowany w Polsce (Bytom, Kraków, Tykocin), Niemczech (Monachium, Freiburg), a także na zagranicznych festiwalach w Rosji (Sankt Petersburg) oraz na Węgrzech (Miszkolc). Za choreografię do tego spektaklu twórcy zostali nagrodzeni Złotą Maską.
Druga produkcja – OPERCULUM – Looking for Heimat (2013) była również prezentowana na scenach w Polsce i za granicą (Polska, Niemcy, Węgry). Poruszała temat tożsamości, opowiadała o próbach przełamywania własnych barier.
Spektakl JETZT/TERAZ powstał podczas rezydencji w Berlinie i Krakowie. Grupa wciąż pracuje nad nowymi projektami oraz szuka miejsc prezentacji tych dotychczasowych. Ich głównym celem, oprócz tworzenia sztuki jest szeroka eksploracja kultur świata oraz kolekcjonowanie nielinearnych myśli.
Wstęp: 10zł
Karnet jednodniowy- 20zł
Karnet na wszystkie wydarzenia (trzydniowy)- 40zł
Rezerwacja: paula@kana.art.pl
Organizator:
Mecenta:
Dofinansowanie:
projekt dofinansowany ze środków Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej
Partnerzy:
Weekend_100°: JETZT/TERAZ
spektakl24 października, godzina 19.00, wstęp: 10zł, Collective Little:interference