28.05. - - - godz. 19.00 - - - Teatr Kana - - - wstęp: 15 i 25 zł
MICA MOCA - Prezentacja działalności centrum kultury niezależnej Mica Moca z Berlina
MICA MOCA - Prezentacja działalności centrum kultury niezależnej Mica Moca z Berlina
OFFENES BERLIN
Projekt prezentujący zwycięzców festiwalu 100° Berlin.
OFFenes Berlin oznacza "otwarty/OFFowy Berlin" i pozwala przekonać się, czym żyje pełna humoru i wyobraźni stolica współczesnej sztuki niezależnej.
Projekt realizowany jest we współpracy z Hebbel am Ufer i Sophiensaele, przy finansowym wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej.
Festiwal 100o organizowany jest od 2003 r. na wszystkich scenach Hebbel am Ufer i Sophiensaele. Teatralny maraton, nazywany również "najgorętszym festiwalem w mieście", prezentuje około 130 spektakli i performance'ów, co godzinę, przez 4 dni. Artyści, wybrani przez 5 zespołów jurorskich, stanowią młodą współczesną awangardę, bez skrępowania i przesadnej powagi eksplorującą kreatywne obrzeża sztuk performatywnych.
MICA MOCA - prezentacja działalności centrum kultury niezależnej Mica Moca z Berlina.
Strangers in a song
Interaktywna audio instalacja na żywo reżyserki operowej Sybille Polster i mezzo-sopranisty Dylana Bandy. Profesjonalni wokaliści przygotowali sześć koncertów. Można usłyszeć jeden z nich wybierając numer z menu znajdującego się przy telefonie dostępnym dla widzów. Można doświadczyć ulotnego momentu bliskości z anonimowym śpiewakiem operowym, przeżyć krótkotrwałe spotkanie z nieznajomym. Premiera "Strangers in a Song" miała miejsce we wrześniu 2011 r. w Mica Moca.
Elpida Orfanidou
Tancerka tworząca spektakle solo, zawsze balansując na cienkiej granicy między "odgrywaniem" przedstawienia a wyjściem z niego. Nuta niezręczności jest obecna dzięki nieustającej samoświadomości tancerki, widzowie zaś pozostają w niepewności, czy to, co się dzieje na scenie jest pomyłką, czy zamierzonym ruchem. Nie jest to spektakl taneczny, lecz autentyczne działanie tancerki.
Carlo Loiudice
Monodram "Oltre il Regno. Studium I i Studium II (work in progress) zainspirowane Dino Buzzatim". W granicach swojego istnienia, człowiek ogląda własne życie pochłaniające samo siebie. Poprzez przekroczenie tych granic usiłuje nadać mu znaczenie. Opowieść o podróży poprzez wspomnienia i nadzieje, ambicje i klęski, kroki znaczące dystans między tymi, którzy pozostają a tymi, co odchodzą.
Christopher Schleiff
Artysta teatru lalek wywodzący się ze akademii teatralnej im. Ernsta Buscha, tworzący jednak autonomiczny język artystycznego wyrazu. Jego spektakl określany jest jako teatr tańca z obiektem, pozbawiona upraszczających historii praca z przedmiotami, oparta na dźwięku i ruchu.